top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarcel en Petra

Duitsland - Oostenrijk - Italië

"Onze eerste campervakantie met Finn (onze Duitse herder)"

Klaar voor vertrek!

Eerste tussenstop! De reis tot nu toe ging voorspoedig. Finn was heel rustig en heeft veel naar buiten gekeken en lekker geslapen. Petra en Finn hebben samen al wat yoga oefeningen gedaan.

Heerlijk geslapen vannacht. Finn wekte ons om 6:30 uur…. Dus dat viel mee. Vandaag rijden we naar Oostenrijk. Zo’n 410 km naar het zuiden.

Tussenstop met een wandeling op het bezinningspad!

We zouden eigenlijk naar Mittelberg (op 1100 meter hoogte) in Oostenrijk gaan, maar daar wordt het noodweer vannacht. Dus even uitgeweken naar een andere plek waar het weer wat beter is. Overigens zitten we aan het zwanenmeer. Even inzoomen op al die witte puntjes, nog nooit zoveel zwanen bij elkaar gezien het waren er nog 1000 meer dan op deze foto)! Vanavond nog een lange wandeling gemaakt. Het is 21 juni, de langste dag! Dus een fotootje van de zomerboom met de zon als piek kan niet ontbreken. de omgeving is idyllisch ☀️

Finn geniet blijkbaar echt van het mooie uitzicht onderweg…

Finn’s eerste ‘hoe houd ik me rustig’ terrasoefening. We konden rustig ons lekkers en de cappuccino drinken 🥰

Een uitgebreide uitlaatstop. Het was erg warm, dus toen Finn een trog tegenkwam, dronk hij wat en sprong er daarna helemaal in 😂

Na een prachtige route aangekomen op een net zo mooie camping in Oostenrijk.

Finn’s eerste bergwandeling in de Oostenrijkse Alpen! Kort daarna een stevige regen en onweersbui ⛈️ Vanaf de plek waar we zaten zagen we de aarde stoom afblazen. Binnen een minuut zaten we in de mist.

De route die we hadden bedacht was erg druk en niet mooi. We zijn ergens het binnenland ingedoken, dat was veel beter! Finn heeft een hele slechte dag. Alleen maar triggers en blaffen tegen alles en iedereen, trekken aan de lijn, niet luisteren. Pittig dagje daarmee voor ons alledrie. Alle tips uit de trainingen tot dusver doen het vandaag niet… maar we weten dat dit erbij hoort 🤪

Druk druk, ook de campings, niets voor ons. We gaan morgen op zoek naar een rustigere omgeving. Eerst deze nog even 🙃

Goedemorgen! Het ontbijt staat klaar! 😂🐕

Rijden we zomaar ineens in Italië 😁☀️

En alweer komen we bij het zoeken van een goede uitlaatplek uit bij een bezinningsweg. Heerlijk in de schaduw, want het is ook hier in Italië bijna 30 graden.

Een prachtige route gereden van Italië terug naar Oostenrijk (ss44). Een Walhalla voor motorrijders met zoveel bochten en waanzinnige uitzichten. Door zoveel emotie ontplofte er spontaan een zak paprikachips in een van de kastjes. De onderkant natuurlijk 🤪

Aangekomen op een hele fijne camping waar we twee nachtjes blijven. Deze camping (naturcamping Kuprian) heeft een sanitairgebouw waar een wellnesscentrum bij verbleekt! Wat een hemel na alles wat je tegenkomt op zo’n reis. De camping is zeer aan te bevelen! Vanaf de camping een mooie wandeling gemaakt in de bergen, langs het sagenpad. Gruwelijke verhalen, mooie beelden! En iedereen in de wijde omtrek heeft genoeg hout voor de winter. Natuurlijk af en toe trainen met Finn om de commando’s te blijven oefenen. Voor droog oefenen krijgt ie een 10. Langs de uitlaatpaden is er nog een hoop te doen 🐕😁

We hebben besloten om langzaam weer noordelijker te gaan, richting huis. Finn doet t prima, maar een ontspan vakantie is het niet. Lekker thuis nog verder vakantie vieren! Voor een eerste keer was het prima zo! In de auto raakt hij soms overprikkelt, en dan volgt er een blafsalvo zoals je op de video ziet. Da’s niet fijn in zo’n kleine ruimte. Kunst om hem daar uit te halen, wat soms prima gaat, andere keren wat lastiger. We gaan steeds beter begrijpen wat, hoe en waarom. De andere kant is dat hij bij de camper op de campings rustig is en ‘s nachts prima slaapt. En als hij water ziet, dan kan hij het niet laten….