top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarcel en Petra

Salam Aleikum. We gaan naar Jordanië!

Bijgewerkt op: 17 mei 2021

Op 22 april 2018 vliegen we naar Jonna. Jonna is de oudste dochter die twee weken eerder al naar Jordanië is gevlogen voor een studie Arabische talen. In haar derde (vrije) week vergezellen wij haar gezellig!

Hieronder vind je een korte samenvatting van een paar dagen Jordanië waarin we heel veel indrukken hebben opgedaan. Groots was het bezoek (met Jonna!) aan de Wadi Rum woestijn, het slapen zonder tent onder de sterren, de rode stenen, het rode zand en de white dessert. Groots was ook het bezoek aan één van de zeven wereldwonderen, de stad Petra.

We reden in onze huurauto langs de Dode Zee van noord naar zuid, en voelden het water van de Rode Zee in Aqaba. We reden door heel veel traditionele kleine dorpjes, waar alleen mannen op straat zichtbaar zijn. Afgesloten met een bezoek aan de moderne hoofdstad Amman en konden we reuze trots zijn op Jonna die de afgelopen weken de basis van het Arabisch heeft geleerd en het ook gerust spreekt en uitprobeert.

22 april 2018

Dag 1. We vliegen om 14:45 uur vanaf Schiphol naar de hoofdstad van Jordanië, Amman. We komen 's nacht laat aan en pakken de taxi naar ons hotel, welke op een steenworp afstand ligt van het vliegveld. Morgen begint onze reis pas echt!

23 april 2018

We halen eerst onze huurauto op zodat we naar onze eerste bestemming kunnen rijden: Ma'in Hot Springs. Het Hotel welke wordt omgeven door bergen, ligt op slechts 30 minuten rijden van de Dode Zee.

24 april 2018

Na een heerlijke nacht rijden we na het ontbijt even naar de Dode Zee, om daarna zuidelijk richting de Wadi Rum woestijn te rijden. Onderweg ontmoeten we Jonna die vanaf daar met ons mee zal reizen.

We bezoeken vandaag de Wadi Rum woestijn. We hebben een gids gehuurd die ons met zijn jeep de woestijn zal laten zien. We overnachten niet in een hotel of tent, maar onder de sterren! Heel spannend zal blijken...

Onze Wadi Rum privé chauffeur voor vandaag en morgen!

We rijden door dit prachtige landschap richting het basiskamp waar we vanavond ook eten met een groot aantal andere toeristen uit de hele wereld...

We zijn aangekomen in het basiskamp:

Voordat we gaan eten rijden we eerst met diverse jeeps naar een mooie plek om van de prachtige zonsondergang te genieten...

Het eten van vanavond is onder het zand (in een speciaal gemaakt gat) klaargemaakt en komt dus eigenlijk uit de grond....

Na het eten is het tijd om met de gids naar naar onze slaapplek te rijden. We hebben geen idee waar we heen gaan. En van alle toeristen in het basiskamp blijken wij ook de enige te zijn die zullen slapen in de buitenlucht. De rest slaap in tenten...

Het is pikkedonker wanneer we in de jeep stappen die volgepakt is met slaapspullen en een waterpijp...

Na meer dan een drie kwartier rijden met alleen de sterren boven ons die de richting aangeven, komen we op onze slaapplek aan. Een kom in een rotspartij die ons het gevoel geeft enigszins bescherming te geven...

We kunnen achteraf niet zeggen dat we goed geslapen hebben (we hoorden en voelden allerlei dingen die er eigenlijk niet waren), maar zouden het zeker overdoen!

25 april 2018

We rijden vandaag richting Petra (de verborgen stad).

We slapen vannacht in het Petra Nights Hotel en gaan er heel vroeg uit zodat we op tijd in Petra zijn!

Daar kijken we onze ogen uit. We hebben natuurlijk veel gefotografeerd en gefilmd en zullen jullie deze zeker niet onthouden.... maar Petra moet je eigenlijk "voelen"...

We slapen vannacht in het Petra Palace Hotel. We hebben er heel wat kilometers opzitten dus dat slapen gaat vast lukken...

26 april 2018

Na een heerlijke nacht rijden we weer in noordelijke richting naar Amman.

Daar hebben we nog een paar uurtje de tijd voordat we weer op het vliegveld moeten zijn...

Jonna!

Nog snel een broodje met kip scoren!

We zijn weer onderweg naar huis!

Reizen is fantastisch. Thuiskomen ook. In een land waar we nooit op zouden mogen mopperen.